fredag 24 juni 2016

Planer för hårt väder

Som det står i Lottas inlägg idag, den 24/6-16, så har jag passat på att plöja igenom en bok när jag återhämtar mig från den värsta förkylningen på länge. Den heter "Hårt väder till havs" och är skriven av Peter Bruce. Och jag fastnade verkligen i boken! Den var en bra mix av råd och tips och riktigt bra exempel på verkliga händelser. Och inte massa snusförnuftiga åsikter som författaren vill göra till sanningar även om de bara är hans egna åsikter.
När jag hade läst boken dök det upp en massa tankar och funderingar i huvudet och när jag pratade med Lotta om detta så tänkte vi att det nog är en bra idé att göra en uppdelning. Delarna ska vara det vi behöver inhandla, kanske däcksband (vilket nu är beställt), det vi behöver fixa, kanske stormluckor, och det vi behöver öva på, kanske att dreja bi.
Jag kommer att fylla på detta innlägget framöver så att det kommer att ligga på det datum när jag har skrivit sist.

Några av er som läser detta kanske har nytta av det som skrivs, kommentera gärna detta i så fall!

/Magnus

2 kommentarer:

  1. Glöm inte det viktigaste, att lämna av den mänskliga mistluren på land om hon råkar vara med på båten i hårt väder! ;-) //S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju just då man behöver en mistlur..men mini kanske kan vikariera! Brorsan är ju ändå med som skeppspisse.

      Radera