fredag 17 juni 2016

Missljud

Det har inte blivit någon båt på ett par dagar då skolavslutning och annat har pockat på uppmärksamhet. Men i går tog jag en sväng förbi Lina II för att försöka klura ut vad ljudet som började höras sist vi var ute kommer ifrån. Jag lyckades inte med det, men jag spelade in ljudet och har frågat runt lite. Jag har fått tips om att kolla så att Black Jacken verkligen har vatten inne i sig och att det kan ha varit att jag var på ett av motorfästena som har orsakat att linjen motor, backslag, propelleraxel inte är helt rak.


Jag kollade så allt annat såg ok ut, det finns olja i motor och backslag och dessa ser bra ut.


Så nästa steg blir att åka och klämma på Black Jacken och pröva att justera motorfästet åt det håll som jag justerade det bort ifrån när vi plockade ihop motorn efter rörlagningen.




Nedan en film där ljudet hörs tydligt:


Missljud








/M.

2 kommentarer:

  1. BLack Jacken, helt klart. Lufta den och allt är bra.
    Eller kommer den utan växel också?

    SvaraRadera
  2. Tackar för tipset! Vi får testa det och se om det hjälper. Det låter bara med växel i.
    //Lotta

    SvaraRadera