onsdag 22 juni 2016

Elaka virus, sömnad och utjämning!

Planeringen av midsommarseglingen ligger lite på is just nu. Magnus har invaderats av synnerligen elaka virusar, med feber (manligt mycket hög/Magnus anm.) och ont i kroppen så vi avvaktar och ser hur snabbt han kan vara på benen igen. Även det utlovas svagare vindar än tidigare så gillar vi inte riktigt åskvarningarna så vädret kommer att studeras noga innan vi lämnar hamn.

Jag hade tänkt vara en del i båten idag men passar på att göra lite hemma istället. Av ett gammalt lakan har jag sytt till något som kanske kan användas som slingerkoj. Vi får se hur det fungerar i verkligheten och tanken är att jag ska sy ett i kapellväv så småningom. Så fort jag letat upp en annan symaskin (som kan sy annat än raksöm och som klarar att sy i kraftigt tyg) och fått köpt kapellväv. Jag letar efter en gammal Husqvarna-maskin men inte fått napp på vare sig Tradera eller Blocket än.
Bråkar med symaskinen...den lever sitt egna liv ibland
Det dök upp ett litet paket på posten till Magnus igår. Det var från Marinshopen! Däri låg bl a en isskrapa, den kommer vi att ha nytta av...till vintern... ; ) Tackar, nu är det utjämnat!


Dagens nästa projekt blir att göra en ny "bloggplanka". Den gamla försvann någon gång under tiden Lina uppe låg på land, troligen slitits bort vid någon storm. På vår nya planka kommer det dock stå vår hemsideadress istället för bloggadressen. Hemsidan är visserligen under uppbyggnad fortfarande (jag trodde inte det skulle vara så komplicerat så det kommer ta lite tid att lista ut hur allt hänger ihop). Adressen till vår hemsida är lite enklare, www.lina2.se,  och därifrån kan man komma hit till bloggen.

Som det ser ut på virusfronten just nu (vid 19) är att vi försöker oss på att ta oss till Bua imorgon och så får det bli en dag i hamn. Jag fortsätter att fixa och Magnus får kämpa vidare mot virusarna så bra det går. Sen får vi se om vi kommer iväg ett par dagar eller om vi fortsätter att bryggsegla.
Återkommer imorgon!
//Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar