måndag 4 juli 2016

Film påbörjad

Det har inte blivit så mycket båtliv i helgen, annat har pockat på uppmärksamhet. Lite förberedelser har vi dock fått plats med, bland annat så började jag att sätta mig in i hur Youtubes videoredigerare fungerar. Tanken är att det ska bli en 15 minuter lång film om Göta Kanal-resan. Inte helt intuitiv, men efter ett par timmar så börjar ett intro till filmen att ta form.
Jag räknar nog med att det kommer ta en vecka efter att vi har kommit hem innan filmen är publicerad, då det är mycket att få ihop, filmer, ljud, bilder och övergångar.






Alltid en början...:-)


Det som står på båtprogrammet idag är att Lotta ska åka och hämta läcksökningsprayen i båten för att vi ska kunna kolla var en av våra bollfendrar läcker luft någonstans och jag ska försöka ta mig till Swedol i Varberg för att inhandla en vantskruv med en krok i ena änden och en ögla i andra till fästet för slingerkojen.
Fästet för slingerkojen ställde till det för oss en smula, då det måste ligga helt plant mot mahognyn, då dynan inte får plats annars. Lösningen hette skruvmuffar som nu är beställda på nätet.


Vi hoppas att vi med dessa ska kunna montera slingerkojen på ett smart sätt, det kommer ett inlägg om detta senare.


Till nästa gång!


/Magnus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar